همه با هم - آخرين عناوين سبک زندگی :: نسخه کامل http://baham91.ir/ejtemaee/sabkezendegi Sun, 20 May 2018 20:11:59 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://baham91.ir/skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری همه با هم http://baham91.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری همه با هم آزاد است. Sun, 20 May 2018 20:11:59 GMT سبک زندگی 60 لطفا گول پسران خوشتیپ را نخورید! http://baham91.ir/vdcexw8w.jh8zfi9bbj.html به گزارش همه با هم به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دنیای این دسته از افراد خیلی کوچک است و وسعت دنیای آن ها تا نوک بینی شان است. همه چیز را تنها در ظاهر می بینند و طبق ظواهر در مورد دیگران قضاوت و رفتار می کنند که گاهی برای آنان دردسر ایجاد می کند و با کارهای نادرست خود موجب دلخوری اطرافیان می شوند .* قضاوت های عجولانه و سطحی معیار قضاوت افرادی که به اصطلاح، تنها نوک بینی شان را می بینند، تنها موقعیت و وضعیت ظاهری دیگران است و به قضاوت عجولانه در مورد دیگران دست می زنند و اغلب اوقات برای اینکه شخصی از موقعیت و جایگاه بالایی برخوردار است برای او احترام خاصی را قائل هستند در صورتی که شاید زوایایی عمیق از اصل ماجرا از چشم آن ها پنهان باقی بماند.مهرداد،29ساله در این باره می گوید: به نظر من انسان سطحی نگر به کسی می گویند که به عمق ماجرا نگاه نمی کند و زمانی که قصد انجام کاری را داشته باشد بر اساس آنچه می بیند تصمیم نهایی خود را می گیرد . این شیوه رفتاری یک نوع بیماری محسوب می شود .دکتر هادی جعفر بای ،جامعه شناس و استاد دانشگاه در مورد این ویژگی اخلاقی ناپسند معتقد است: افرادی که ظاهر بین و سطحی نگر هستند فقط روبنای قضایا را می نگرند و اصلا نسبت به اعماق قضایا توجهی ندارند و حتی زحمت اندیشیدن و تفکر عمیق برای کشف روابط پنهان و پوشیده میان قضایا را ندارند .* ویژگی شخصیتی این افراد چیست ؟هر آنچه را که ما می بینیم یک ظاهر دارد و یک باطن؛ در واقع برای داشتن ارتباطی کامل و سالم دیدن هر دو وجه هر پدیده ای مهم است ،اما در این میان هستند افرادی که دید آن ها سطحی است، آنها غالبا از قدرت تجزیه و تحلیل بالایی برای مسائل مختلف زندگی روزمره و همچنین ارتباطات اجتماعی شان بر خوردار نیستند ،هیچ گاه صبر و حوصله تامل کردن را ندارند و انسان هایی شتاب زده و عجول هستند وکارهای خود را معیوب و ناقص انجام می دهند و نمی توانند کاری را به درستی به سرانجام برسانند.جعفر بای معتقد است: اینگونه افراد شناخت دقیقی نسبت به اطرافیان خود ندارند. آشنایی آنان سطحی و قشری است به همین دلیل دچار پیش داوری می شوند اما نکته جالب شخصیت این افراد این است که خود را عقل کل می دانند .*افرادی که سرانجام تنها می شوند این دسته از افراد با حسادتی که در وجودشان دارند موجب تحریک خشم طرف مقابل می شوند و موجب انزوا و تنهایی آنان می شوند و روابط دوستی و خویشاوندی آن ها دچار لطمه می شود. دیگران نیز ترجیح می دهند رابطه خود را با آنها محدود وحتی قطع کنند چون تنها دستاورد رابطه با این افراد دلخوری و ناراحتی است .افسانه 40 ساله در مورد داشتن این نوع نگرش غلط می گوید: به نظر من آدم ظاهربین عقلش به چشمش است و این بخاطر تربیت خانوادگی است که در نهایت طرد و به انزوا کشیده می شود .* نگرش درست از محیط پیرامونی خود داشته باشیم در برخوردی که با افراد سطحی نگر و ظاهر بین داریم بد نیست در درجه اول رفتار نادرست آن ها را یاد آوری کنیم تا تصور درستی از محیط پیرامونی خود بدست آورند ،همیشه همه چیز در ظواهر و داشته های مادی خلاصه نمی شود،گاهی افراد آنچه را که درواقعیت هست را نشان نمی دهند پس ظاهر نمی تواند ملاک درستی برای قضاوت در مورد آنها باشد و این امر مورد پسند هیچ کس نیست. البته نقش خانواده ، مدارس و نظام آموزشی نیز در روند شکل گیری این دیدگاه غیر قابل انکار است چرا که رواج ارتباطات بین فردی به صورت عمیق و قوی می تواند نقش این ویژگی را کمرنگ تر کند. ]]> سبک زندگی Thu, 24 Mar 2016 04:21:03 GMT http://baham91.ir/vdcexw8w.jh8zfi9bbj.html ماهواره پیشتاز همه ی ابزارهای نوین http://baham91.ir/vdciqrar.t1au32bcct.html وبلاگ "پایگاه فرهنگی مذهبی جنگ و زن" نوشت:   جنگ و زن : امروزه ماهواره به عنوان یکی از مدرنترین وسیله ارتباط جمعی در عرصه رسانه و ارتباطات پیشتاز همه ی ابزارهای نوین در تهاجم علیه کشورهای مستقل دنیا محسوب می شود و ایران به عنوان کشوری مستقل و قدرتمند در تیررس امواج ماهواره هاست. گسترش شبکه های مختلف ماهواره ای به ویژه شبکه های فارسی زبان و هدایت و حمایت همه جانبه آنها از سوی کشورهای غربی اعتقادات ،باورها و هویت دینی و فرهنگی جامعه ایرانی را به شیوه ای بسیار نرم نشانه گرفته است و اولین استفاده از رسانه به منظور بر اندازی دولت وقت ایران توسط رادیو بی بی سی به سال 1332 بر می گردد . اواسط سال 1370 با نصب اولین رسیورها ، شبکه های ماهواره ای در ایران به صورت عمومی دریافت می شد.آنتن های ماهواره ای روز به روز افزایش می یافتند و از ابتدای ورود آنتن های ماهواره ای به ایران به عنوان یکی از موضوعات کانونی مورد توجه جامعه قرار گرفته و مساله آثار و تبعات اجتماعی و فرهنگی آن به طور جدی جزئی از دل مشغولی های مسئولان امر شد. دشمن برای موئلفه های هویتی ما نقشه میریزد که آنها را تضعیف کند ،تحلیل کرده و از بین ببرد و ما باید تلاش کنیم موئلفه های هویتی خودمان را تقویت کنیم.  برای دفاع از هویت و فرهنگ شما کسی را پیدا نمی کنید که مسئولیت نداشته باشد از فرزند ،جوان ،مدیر،وکلا،وزرا گرفته تا قانون گذار و صاحب فکر و... همه مسئولند. برنامه های شبکه های ماهواره ای با ترویج دین گریزی ،تضعیف محوریت خانواده در صدد سلب هویت فردی و اجتماعی مخاطبین هستند.تاثیر سریال های شبکه های ماهواره ای در سبک زندگی ،روابط اجتماعی و خانوادگی،باورهای دینی و مذهبی قابل بررسی و مشاهده است . برخی از بینندگان سریال ها اذعان دارند که تماشای مداوم سریال ها باعث تغییراتی در سبک زندگی فردی آنها شده است و تعدادی هم می گویند: به جز بدبختی و بیچارگی هیچ چیز دیگری در این شبکه ها نیست و فقط هیجانات زودگذر است که همین هیجانات سبب نابودی زندگی افراد می شود. شبکه های ماهواره ای فارسی زبان برنامه های خود را به صورت 24 ساعته پخش کرده و در چندین نوبت و ساعات متفاوت در طول شبانه روز تکرار می کند تا اطمینان لازم از دیده شدن را بدست آورد. در آخر باید گفت اهداف آنها از این سرمایه گذاری عظیم تضعیف و یا سلب هویت اجتماعی سیاسی و فرهنگی ایران است که افسران جوان جنگ نرم باید در مقابل این هجمه عظیم دشمن تلاش کنند تا دشمن نتواند به اهداف شوم خود برسد و باعث تضعیف ایران اسلامی گردد. انتهای پیام ]]> سبک زندگی Thu, 16 Apr 2015 03:10:08 GMT http://baham91.ir/vdciqrar.t1au32bcct.html سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) در بیانات رهبری http://baham91.ir/vdce7w8w.jh87zi9bbj.html وبلاگ " سرباز صفر " نوشت :   سرباز صفر : «یکی از خصوصیاتی که در انقلاب ما بارز است، مطرح شدن مکررِ مضاعف نام مبارک حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است». این جمله را رهبر انقلاب در یکی از دیدارهایی که در روز ولادت حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام‌الله‌علیها بزگرار شد، فرمودند و همگان را به حفظ ارتباط معنوی با حضرات معصومین علیهم‌السلام دعوت کردند.         فصل اول: رابطه با خدا  حضرت زهرا سلام‌الله علیها در نقش بندگی خدا درس زندگی حضرت زهرا برای ما عزیزان من، جوانان عزیز! امروز در دوران جمهوری اسلامی این فرصت برای آحاد جامعه هست که درست حرکت کنند، درست زندگی کنند، مؤمنانه زندگی کنند، با عفّت زندگی کنند. درس زندگی صدّیقه‌ی طاهره، فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله‌علیها) این است برای ما: تلاش، اجتهاد، کوشش، پاک زندگی کردن؛ همچنان‌که آن بزرگوار یکپارچه معنویّت و نور و صفا بود: الطُّهرَةِ الطّاهِرَةِ المُطَهَّرَةِ التَّقیَّةِ النَّقیَّةِ [الرَّضیَّة] الزَّکیَة؛ پاکی و آراستگی و تقوا و نورانیّت آن بزرگوار، همان چیزی است که در طول تاریخ تشیّع بر معارف ما سایه‌افکن بوده است.    بیانات در دیدار جمعی از مداحان اهل بیت علیهم‌السلام ۱۳۹۳/۰۱/۳۱   اساس زندگی مؤمنانه صداقت در بندگی است میخواهم عرض کنم که ارزش فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) به عبودیت و بندگی خداست. اگر بندگی خدا در فاطمه‌ی زهرا(سلام‌اللَّه‌علیها) نبود، او صدیقه‌ی کبری نبود. صدّیق یعنی چه؟ صدّیق کسی است که آنچه را می‌اندیشد و میگوید، صادقانه در عمل آن را نشان دهد. هرچه این صدق بیشتر باشد، ارزش انسان بیشتر است؛ میشود صدّیق؛ «اولئک مع الذین انعم الله علیهم من النبیین و الصدیقین». «صدّیقین» پشت سر «نبیین»اند.  این بزرگوار صدیقه کبری است؛ یعنی برترین زن صدیق. این صدیق بودن به بندگی خداست. اگر بندگی خدا نمیکرد، صدّیقه‌ی کبری نمیشد. اساس، بندگی خداست. برادران و خواهران عزیز! من و شما باید دنبال عبودیت خدا باشیم. تمجید از فاطمه‌ی زهرا نتیجه‌اش باید این باشد. بیانات در دیدار جمعی از مداحان ۱۳۸۴/۰۵/۰۵   حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها اسوه عبادت و حق‌طلبی ما باید راه فاطمه‌ی زهرا (سلام‌اللَّه‌علیها) را برویم. ما هم باید گذشت کنیم، ایثار کنیم، اطاعت خدا کنیم، عبادت کنیم. مگر نمی‌گوییم که «حتّی تورّم قدماها« این‌قدر در محراب عبادت خدا ایستاد! ما هم باید در محراب عبادت بایستیم. ما هم باید ذکر خدا بگوییم. ما هم باید محبت الهی را در دلمان روزبه‌روز زیاد کنیم. مگر نمی‌گوییم که با حال ناتوانی به مسجد رفت، تا حقی را احقاق کند؟ ما هم باید در همه‌ی حالات تلاش کنیم، تا حق را احقاق کنیم. ما هم باید از کسی نترسیم. مگر نمی‌گوییم که یک‌تنه در مقابل جامعه‌ی بزرگ زمان خود ایستاد؟ بیانات در دیدار جمعی از مداحان ۱۳۷۰/۱۰/۰۵ ایثار و از خودگذشتگی در زندگی مگر نمی‌گوییم که آن بزرگوار کاری کرد که سوره‌ی دهر درباره‌ی او و شوهر و فرزندانش نازل شد؟ ایثار نسبت به فقرا و کمک به محرومان، به قیمت گرسنگی کشیدن خود؛ «و یؤثرون علی انفسهم ولو کان بهم خصاصه»(حشر: ۹) ما هم باید همین کارها را بکنیم. این نمی‌شود که ما دم از محبت فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله‌علیها) بزنیم، در حالی که آن بزرگوار برای خاطر گرسنگان، نان را از گلوی خود و عزیزانش - مثل حسن و حسین(علیهماالسّلام) و پدر بزرگوارشان(علیه‌السّلام) - برید و به آن فقیر داد؛ نه یک روز، نه دو روز؛ سه روز!   ما میگوییم پیرو چنین کسی هستیم؛ ولی ما نه فقط نان را از گلوی خود نمیبُریم که به فقرا بدهیم، اگر بتوانیم، نان را از گلوی فقرا هم میبُریم! این روایاتی که در باب علامات شیعه هست، ناظر به همین است؛ یعنی شیعه بایستی آن‌طوری عمل کند. ما باید زندگی آنها را در زندگی خود - ولو به صورت ضعیف - نمایش بدهیم. بیانات در دیدار جمعی از مداحان ۱۳۷۰/۱۰/۰۵ فصل دوم: مدافع ولایت حضرت زهرا سلام‌الله علیها به‌عنوان عضوی از جامعه ولایی ایستادگی و موقع‌شناسی در سن جوانی در قضیه‌ی حضرت صدّیقه‌ی طاهره سلام‌الله‌علیها، نکات خیلی مهمّی وجود دارد؛ لیکن یک نکته که با وضع شما جوانان مؤمن و انقلابی تطبیق می‌کند، این است که همه‌ی این افتخارات و کارهای بزرگ و مقامات عالیِ معنوی و دست‌نیافتنیِ آن انسان والا و آن زنِ بی‌نظیر تاریخ بشر و سیّده‌ی زنان عالم، و ضمناً همه‌ی آن صبرها و ایستادگیها و موقع‌شناسیها و کلمات پرباری که در این زمانها از ایشان صادر شده است - همه‌ی این حوادث بزرگ - در دوران کوتاه جوانی این بزرگوار اتّفاق افتاده است. یک وقت این قضیه را به عنوان یک موضوع مرثیه‌سرایی مطرح می‌کنیم و می‌گوییم که این بزرگوار سنّ کمی داشتند یا جوان بودند، که این، موضوعِ مصیبت‌خوانی و مرثیه‌سرایی می‌شود. یک وقت این را به عنوان یک امر قابل تدبّر و حاوی درسها می‌دانیم و با این چشم نگاه می‌کنیم؛ آن وقت اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.  بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه ۱۳۷۶/۰۶/۲۶   شبیه‌ترین شخص به رسول خدا درباره‌ی فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها، هرچه بگوییم، کم گفته‌ایم و حقیقتاً نمی‌دانیم که چه باید بگوییم و چه باید بیندیشیم. به قدری ابعاد وجود این انسیّه‌ی حوراء، این روح مجرّد و این خلاصه‌ی نبوّت و ولایت برای ما پهناور و بی‌پایان و درک ناشدنی است که حقیقتاً متحیّر می‌مانیم. اگر به کتابهایی که درباره‌ی فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها به‌وسیله‌ی محدّثین اهل سنّت نوشته شده است، نگاه کنید، روایات بسیاری را می‌بینید که از زبان پیغمبر صلّی‌اللَّه‌علیه‌وآله‌وسلّم در ستایش صدّیقه‌ی طاهره علیهاسلام صادر شده است و یا رفتار پیغمبر با آن بزرگوار را نقل می‌کنند. این حدیث معروف از عایشه است که گفت: «والله ما رأیت فی سمته و هدیه اشبه برسول‌الله صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم من فاطمة»؛ هیچ کس را از لحاظ هیأت، چهره، سیما، درخشندگی و حرکات و رفتار، شبیه‌تر از فاطمه به پیغمبر اکرم ندیدم.» بیانات در دیدار جمعی از مداحان ۱۳۷۳/۰۹/۰۳   اول دیگران بعد خودمان! امام حسن مجتبی علیه‌الصّلاةوالسّلام می‌گوید: شبی - شب جمعه‌ای - مادرم به عبادت ایستاد و تا صبح عبادت کرد. «حتی انفجرت عمود الصبح». تا وقتی که طلوع فجر شد. مادر من از سر شب تا صبح مشغول عبادت بود و دعا و تضرع کرد. امام حسن، علیه‌الصّلاةوالسّلام، می‌گوید - طبق روایت - شنیدم که دائم مؤمنین و مؤمنات را دعا کرد؛ مردم را دعا کرد؛ برای مسائل عمومی دنیای اسلام دعا کرد. صبح که شد گفتم: «یا اماه!»؛ «مادرم!» «لم لا تدعین لنفسک کما تدعین لغیرک» «یک دعا برای خودت نکردی! یک شب تا صبح دعا، همه برای دیگران!؟» در جواب فرمود: «یا بنی، الجار ثم الدار» «اول دیگران بعد خود ما!» این، آن روحیه‌ی والاست.  بیانات در دیدار جمعی از زنان  ۱۳۷۱/۰۹/۲۵ دفاع عالمانه از ولایت ایشان در محیط علم هم یک دانشمند والاست. آن خطبه‌ای که فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها در مسجد مدینه، بعد از رحلت پیغمبر ایراد کرده است، خطبه‌ای است که به گفته‌ی علامه‌ی مجلسی، «بزرگان فصحا و بلغا و دانشمندان باید بنشینند کلمات و عبارات آن را معنا کنند!» این‌قدر پرمغز است! از لحاظ زیبایی هنری، مثل زیباترین و بلندترین کلمات نهج‌البلاغه است. فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها می‌رود در مسجد مدینه، در مقابل مردم می‌ایستد و ارتجالاً حرف می‌زند! شاید یک ساعت، با بهترین و زیباترین عبارات و زبده‌ترین و گزیده‌ترین معانی صحبت کرده است. بیانات در دیدار جمعی از زنان ۱۳۷۱/۰۹/۲۵   فصل سوم. همسر امیرالمؤمنین علیه‌السلام حضرت زهرا سلام‌الله علیها به‌عنوان همسر   مهریه و جهیزیه ساده در دوران پس از هجرت، در آغاز سنین تکلیف، وقتی فاطمه‌ی زهرا سلام اللَّه علیها، با علی‌بن‌ابیطالب علیه‌الصّلاةوالسّلام، ازدواج می‌کند، آن مهریه و آن جهیزیه‌ی اوست؛ که همه شاید می‌دانید که با چه سادگی و وضع فقیرانه‌ای، دختر اول شخص دنیای اسلام، ازدواج خود را برگزار می‌کند. زندگی فاطمه‌ی زهرا سلام‌اللَّه‌علیها از همه‌ی ابعاد، زندگی‌ای همراه با کار و تلاش و تکامل و تعالی روحی یک انسان است. بیانات در دیدار جمعی از زنان  ۱۳۷۱/۰۹/۲۵ ما باید شایستگی خود را ثابت کنیم. مگر نمیگوییم که جهیزیه‌ی آن بزرگوار چیزهایی بود که انسان با شنیدن آنها اشکش جاری میشود؟ مگر نمیگوییم که این زن والامقام، برای دنیا و زیور دنیا هیچ ارزشی قائل نبود؟ مگر میشود که روزبه‌روز تشریفات و تجمل‌گرایی و زر و زیور و چیزهای پوچ زندگی را بیشتر کنیم و مهریه‌ی دخترانمان را زیادتر نماییم؟! بیانات در دیدار جمعی از مداحان ۱۳۷۰/۱۰/۰۵   الگوی تعامل زن و شوهر مگر هر کسی می‌تواند همسر امیرالمؤمنین باشد؟ عظمت علی آن‌گونه است که کوههای عظیم را در مقابل خود آب می‌کند. نَفْس همسری امیرالمؤمنین، یک نشانه‌ی بزرگ عظمت است؛ لیکن شما ببینید تعامل این زن و شوهر چگونه است و دو بزرگِ خارج از ابعاد ذهن انسان، چگونه با هم حرف می‌زنند؛ چگونه زندگی می‌کنند؛ چگونه این زندگیِ الگو و نمونه‌ی تاریخ را اداره می‌کنند و چگونه هرکدام نقشی به عهده می‌گیرند! بیانات در دیدار جمعی از مداحان ۱۳۷۷/۰۷/۱۹   همسر رزمنده‌ای که دائما در جبهه است ... یک وقت انسان فکر می‌کند که شوهرداری، یعنی انسان در آشپزخانه غذا را بپزد، اتاق را تر و تمیز و پتو را پهن کند و مثل قدیمیها تشکچه بگذارد که آقا از اداره یا از دکان بیاید! شوهرداری که فقط این نیست. شما ببینید شوهرداری فاطمه‌ی زهرا سلام‌اللَّه‌علیها چگونه بود. در طول ده سالی که پیامبر در مدینه حضور داشت، حدود نُه سالش حضرت زهرا و حضرت امیرالمؤمنین علیهماالسّلام با همدیگر زن و شوهر بودند. در این نُه سال، جنگهای کوچک و بزرگی ذکر کرده‌اند - حدود شصت جنگ اتّفاق افتاده - که در اغلب آنها هم امیرالمؤمنین علیه‌السّلام بوده است. حالا شما ببینید، او خانمی است که در خانه نشسته و شوهرش مرتّب در جبهه است و اگر در جبهه نباشد، جبهه لنگ می‌ماند - این قدر جبهه وابسته‌ی به اوست - از لحاظ زندگی هم وضع روبه‌راهی ندارند؛ همان چیزهایی که شنیده‌ایم... حقیقتاً زندگی فقیرانه‌ی محض داشتند؛ در حالی که دختر رهبری هم هست، دختر پیامبر هم هست، یک نوع احساس مسؤولیت هم می‌کند. ببینید انسان چقدر روحیه قوی می‌خواهد داشته باشد تا بتواند این شوهر را تجهیز کند؛ دل او را از وسوسه اهل و عیال و گرفتاریهای زندگی خالی کند؛ به او دلگرمی دهد؛ بچه‌ها را به آن خوبی که او تربیت کرده، تربیت کند. حالا شما بگویید امام حسن و امام حسین علیهما السّلام، امام بودند و طینت امامت داشتند؛ زینب علیهاسلام که امام نبود. فاطمه زهرا سلام‌اللَّه‌علیها او را در همین مدت نُه سال تربیت کرده بود. بعد از پیامبر هم که ایشان مدّت زیادی زنده نماند. بیانات در دیدار جمعی از جوانان ۱۳۷۷/۰۲/۰۷   زنی که شوهرش حتی یکبار از او نرنجید ... جهاد آن بزرگوار در میدانهای مختلف، یک جهاد نمونه است. در دفاع از اسلام؛ در دفاع از امامت و ولایت؛ در حمایت از پیغمبر؛ در نگهداری بزرگترین سردار اسلام، یعنی امیرالمؤمنین که شوهر او بود. امیرالمؤمنین درباره‌ی فاطمه‌ی زهرا سلام اللَّه علیها فرمود: «ما اغضبنی و لا خرج من امری.» یک‌بار این زن در طول دوران زناشویی، مرا به خشم نیاورد و یک‌بار از دستور من سرپیچی نکرد. فاطمه‌ی زهرا سلام اللَّه علیها با آن عظمت و جلالت، در محیط خانه، یک همسر و یک زن است؛ آن‌گونه که اسلام می‌گوید. بیانات در دیدار جمعی از زنان ۱۳۷۱/۰۹/۲۵ ازدواج در جامعه ما باید مثل ازدواج فاطمه‌ زهرا (سلام‌الله‌علیها) باشد ازدواجها در دوران انقلاب و به برکت آن آسان شد؛ چون تشریفات و سخت‌گیریها کم شد. نگذارید دوباره به خانه‌ی اول برگردیم. پدران و مادران، نسبت به مقدّمات غیر لازمِ ازدواج سخت‌گیری نکنند؛ جوانان که سخت‌گیری‌یی ندارند. بگذارند ازدواج اسلامی انجام بگیرد. بگذارند ازدواج برای دختر مسلمان و زن جوانی که در محیط اسلامی است، مثل ازدواج فاطمه‌ی زهرا (س) باشد؛ ازدواجی با پیوند عشقی معنوی و الهی و جوششی بی‌نظیر میان زن و مرد مؤمن و مسلمان و همکاری و همسری به معنای واقعی بین دو عنصر الهی و شریف، اما بیگانه از همه‌ی تشریفات و زروزیورهای پوچ و بی‌محتوای ظاهری. این است ازدواج درست زن مسلمان و تربیت فرزند و اداره‌ی محیط خانه و البته اندیشیدن و پرداختن به همه چیز جامعه و دین و دانش و فعالیت اجتماعی و سیاسی. اسلام، این است. بیانات در دیدار با جمع کثیری از بانوان ۱۳۶۸/۱۰/۲۶ فصل چهارم. ام ابیها حضرت زهرا سلام‌الله علیها به‌عنوان دختر و مادر خدمت به پدر راهی برای کمال انسانی مسائل معنوی تا حدود زیادی به فضایل عملی ارتباط پیدا می‌کند. یعنی به آنچه که از تلاش فاطمه‌ی زهرا سلام‌اللَّه‌علیها ناشی می‌شود. مفت نمی‌دهند و بدون دلیل نمی‌بخشند. عمل انسان - در حد بالایی - در احراز فضایل و مناقب تأثیر می‌کند. دختری که در کوره‌ی گداخته‌ی مبارزات سخت پیغمبر در مکه متولد شد و در شعب ابی‌طالب یار و غمگسار پدر بود.این دختر مثل یک فرشته‌ی نجات برای پیغمبر؛ مثل مادری برای پدر خود؛ مثل پرستار بزرگی برای آن انسان بزرگ، مشکلات را تحمل کرد. غمگسار پیغمبر شد، بارها را بر دوش گرفت، عبادت خدا را کرد، ایمان خود را تقویت کرد، خودسازی کرد و راه معرفت و نور الهی را به قلب خود باز کرد. اینهاست آن ویژگیهایی که آدمی را به کمال می‌رساند. بیانات در دیدار جمعی از زنان ۱۳۷۱/۰۹/۲۵ تسلی‌بخش پیغمبر شما ببینیدحضرت[فاطمه(سلام‌الله‌علیها)] چگونه زندگی کرده است! تا قبل از ازدواج که دخترکی بود، با آن پدرِ به این عظمت کاری کرد که کنیه‌اش را امّ‌ابیها - مادرِ پدر – گذاشتند. در آن زمان، پیامبر رحمت و نور، پدیدآورنده‌ی دنیای نو و رهبر و فرمانده‌ی عظیم آن انقلاب جهانی - انقلابی که باید تا ابد بماند - در حال برافراشتن پرچم اسلام بود. بی‌خود که نمی‌گویند امّ‌ابیها! نامیدن آن حضرت به این کنیه، به دلیل خدمت و کار و مجاهدت و تلاش اوست. آن حضرت چه در دوران مکّه، چه در دوران شعب‌ابیطالب - با آن‌همه سختیهاکه داشت - و چه آن هنگام که مادرش خدیجه از دنیا رفت و پیغمبر را تنها گذاشت، در کنار و غمخوارِ پدر بود. دلِ پیغمبر در مدّت کوتاهی با دو حادثه‌ی وفات خدیجه و وفات ابیطالب شکست. به فاصله‌ی کمی این دو شخصیّت از دست پیغمبر رفتند و پیغمبر احساس تنهایی کرد. فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها در آن روزها قدبرافراشت و با دستهای کوچک خود غبار محنت را از چهره‌ی پیغمبر زدود. امّ‌ابیها؛ تسلّی‌بخش پیغمبر. این کُنیت از آن ایام نشأت گرفت. بیانات در دیدار جمعی از مداحان ۱۳۷۳/۰۹/۰۳   تربیت فرزندانی که الگوی بشریتند زندگی فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها از همه‌ی ابعاد، زندگی‌ای همراه با کار و تلاش و تکامل و تعالی روحی یک انسان است. شوهر جوان او دائماً در جبهه و میدانهای جنگ است؛ اما در عین مشکلات محیط و زندگی، فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله علیها، مثل کانونی برای مراجعات مردم و مسلمانان است. او دختر کارگشای پیغمبر است و در این شرایط، زندگی را با کمال سرافرازی به پیش می‌برد: فرزندانی تربیت می‌کند مثل حسن و حسین و زینب؛ شوهری را نگهداری می‌کند مثل علی و رضایت پدری را جلب می‌کند مثل پیغمبر! راه فتوحات و غنایم که باز می‌شود، دختر پیغمبر ذره‌ای از لذتهای دنیا و تشریفات و تجملات و چیزهایی را که دل دختران جوان و زنها متوجه آنهاست، به خود راه نمی‌دهد. عبادت فاطمه‌ی زهرا، سلام اللَّه علیها، یک عبادت نمونه است. بیانات در دیدار جمعی از زنان ۱۳۷۱/۰۹/۲۵   تربیت نسل معرفت و معنویت تطبیق سوره‌ی کوثر با فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) یک تطبیق مصداقی درست است؛ این همه برکات بر خاندان پیغمبر، بر یکایک ائمه‌ی هدی (علیهم‌السّلام)! عالم پُر است از نغمه‌های دلنواز فردی و اجتماعی و دنیائی و اخروی که از این حنجره‌های پاک برخاسته؛ حسین‌بن علی، زینب کبری، امام حسن مجتبی، امام صادق، امام سجاد؛ هر کدام از ائمه. ببینید چه غوغائی است در عالم معرفت، در عالم معنویت، در بزرگراه هدایت از کلمات این بزرگواران و درسهای آنها و معارف آنها! این نسل فاطمه‌ی زهراست. بیانات‌ در دیدار مداحان اهل بیت(ع) به مناسبت میلاد حضرت فاطمه‌ی زهرا(س) ۱۳۸۶/۰۴/۱۴   فصل پنجم. الگوی زن مسلمان ایرانی زنی که اسلام میخواهد بسازد اسلام، فاطمه - آن عنصر برجسته و ممتاز ملکوتی - را به عنوان نمونه و اسوه‌ی زن معرفی میکند. آن، زندگی ظاهری و جهاد و مبارزه و دانش و سخنوری و فداکاری و شوهرداری و مادری و همسری و مهاجرت و حضور در همه‌ی میدانهای سیاسی و نظامی و انقلابی و برجستگی همه جانبه‌ی او که مردهای بزرگ را در مقابلش به خضوع وادار میکرد، این هم مقام معنوی و رکوع و سجود و محراب عبادت و دعا و صحیفه و تضرّع و ذات ملکوتی و درخشندگی عنصر معنوی و همپایه و هموزن و همسنگ امیرالمؤمنین و پیامبر بودن اوست. زن، این است. الگوی زنی که اسلام میخواهد بسازد، این است. بیانات در دیدار با جمع کثیری از بانوان ۱۳۶۸/۱۰/۲۶   الگویی برای فهم درست و هوشیاری در موقعیت‌ها فاطمه‌‌ی زهرا و زینب کبری (سلام‌‌الله‌‌علیهما)  زنان الگو و نمونه‌‌ی اسلامند. زن امروز دنیا الگو می‌خواهد. اگر الگوی او زینب و فاطمه‌‌ی زهرا باشند، کارش عبارت است از فهم درست، هوشیاری در درک موقعیتها و انتخاب بهترین کارها؛ و لو با فداکاری و ایستادن پای همه چیز برای انجام تکلیف بزرگی که خدا بر دوش انسانها گذاشته است، همراه باشد. زن مسلمانی که الگویش فاطمه‌‌ی زهرا یا زینب کبری (علیهماالسّلام) باشد، این است. اگر زن به فکر تجملات و خوش‌گذرانی‌ها و هوسهای زودگذر و تسلیم شدن به احساسات بی‌بنیاد و بی‌ریشه باشد، نمی‌تواند آن راه را برود؛ باید این وابستگیها را که مثل تار عنکبوت بر پای یک انسان رهروست، از خود دور کند، تا بتواند آن راه را برود؛ کمااینکه زن ایرانی در دوران انقلاب و در دوران جنگ همین کار را کرد، و انتظار این است که در همه‌ی دوران انقلاب همین کار را بکند. بیانات در دیدار جمعی از پرستاران ۱۳۷۰/۰۸/۲۲ الگوی زن مسلمان ایرانی زنهای مؤمن در جامعه‌ی ما سعی کنند قدر زن ایرانیِ مسلمان را بدانند. ارزش زن اسلامی و مسلمان را بدانید. زنی که در اختلاط و معاشرت، با مرد قاطی نمی‌شود و خود را وسیله‌یی برای جلب چشم مرد نمی‌داند و خود را بالاتر از این می‌داند؛ زنی که شأنش را عزیزتر از این می‌شمارد که خود را عریان کند و با صورت و موی و بدن خود، چشم روندگان را به سمت خویش جلب کند و هوس آنها را اشباع نماید؛ زنی که خود را در دامنه‌ی قله‌یی می‌داند که در اوج آن، فاطمه‌ی‌زهرا(س) - بزرگترین زن تاریخ بشر - قرار دارد؛ آن زن، زن مسلمان ایرانی است. این زن باید دیگر از این بازیچه‌های فراهم آمده‌ی تمدن غربی و روشهای توطئه‌آمیز آن، رو بگرداند و به آن بی‌اعتنایی کند. بیانات در دیدار با جمع کثیری از بانوان ۱۳۶۸/۱۰/۲۶ الگویی برای درس گرفتن و گرایش قلبها وابسته شدن جوانان فاطمه‌ی زهرا (سلام‌‌الله‌‌علیها) را که می‌خواهید معرفی کنید، آن‌چنان معرفی کنید که یک انسان مسلمان، یک زن مسلمان، یک جوان مسلمان از آن زندگی درس بگیرد؛ در دل خود نسبت به آن مجسمه‌ی قداست و طهارت و حکمت و معنویت و جهاد، احساس خشوع و خضوع و وابستگی کند. این، طبیعت انسان است. ما انسانها تابع و متمایل به کمالیم. اگر بتوانیم کمال را در خودمان ایجاد کنیم، می‌کنیم؛ اگرنه، آن کسی که صاحب کمال است، به طور طبیعی انسان به او گرایش دارد. بیانات در دیدار جمعی از مداحان ۱۳۸۹/۰۳/۱۳   رمز «یازهرا» هیچ کس - نه امام بزرگوار، نه بزرگان انقلاب - در دوران دفاع مقدس به رزمندگان نگفت که رمز «یا زهرا» براى حملاتتان بگذارید، یا سربند «یا زهرا» ببندید؛ اما هرچه که شما نگاه میکنید، در طول دوران دفاع مقدس، اسم مبارک حضرت زهرا از همه‌ى نامهاى مطهر و مبارک دیگر بیشتر مطرح است، بیشتر آورده میشود؛ همچنین نام مبارک حضرت بقیةالله (ارواحنا فداه). این دو نام در انقلاب، به طور طبیعى، بدون دستور، بدون یک مطالعه‌ى قبلى، همین طور از دلها و از ایمانها و از عواطف روئیده است؛ این نشانه‌ى مبارکى است؛ نشانه‌ى توجه آن بانوى دو عالم، آن عنصر ملکوتىِ الهىِ بى‌نظیر در عرصه‌ى وجود از لحاظ نورانیت - بعد از پدر بزرگوار و امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) - است. بیانات در دیدار جمعی از شاعران و ذاکرین اهل بیت(ع) ۱۳۹۰/۰۳/۰۳ ]]> سبک زندگی Sat, 11 Apr 2015 05:44:05 GMT http://baham91.ir/vdce7w8w.jh87zi9bbj.html ۵ دلیل غلط برای ازدواج کردن http://baham91.ir/vdcay6nu.49nwy15kk4.html وبلاگ " پایگاه فرهنگی مذهبی جنگ و زن " نوشت : جنگ و زن : اگر شما هم با این دلایل غلط ازدواج کنید، در ازدواج تان دچار مشکل خواهید شد. _ احساس تنهایی می کنید؟ احساس تنهایی شدید، بسیار ساده تر از آنچه که فکرش را کنید، می تواند هر فردی را در معرض انتخاب اشتباه قرار دهد. هر وقت شخصی در تنهایی مفرط خود غوطه ور شود، احساس یاس و تاسف بی قرارش کرده و او را بر هر آغوش به ظاهر بازی، پذیرا می کند. فقط کافی است سری به مجلات و روزنامه بزنید و حوادث آن را ورق بزنید بی شک با موارد بسیاری برخورد خواهید کرد که چگونه افرادی به خاطر فرار از تنهایی در دام شیاطین گرفتار شده اند. قصه تکراری اکثریت قریب به اتفاق این افراد جوان تنهایی است که به طلب رویای رهایی از دست غول تنهایی و نجات از غم و غصه، دل به غریبه ای سپرده و تا ناکجاآباد پیش رفته است. راه حل : در اولین گام، سعی کنید خود را از دام تنهایی برهانید. اگر فکر می کنید ازدواج راهی برای حل این مساله است، کاملا در اشتباهید! به جای اندیشه به ازدواج، بهتر است با دوستان و آشنایانتان رفت و آمد کنید، در کلاس های هنری و ورزشی ثبت نام کنید، خود را هدفمند سازید و برای آینده تان برنامه ریزی کنید و... بی شک بعد از این که از عمق تنهایی تان کم کردید، می توانید برای زندگی تان تصمیمات بهتری بگیرید که در این مرحله شاید ازدواج بهترین گزینه باشد. _ دلتان را برده است؟ گاه خواسته یا ناخواسته جذب افرادی می شویم که به دلیل موقعیت شغلی شان برجسته اند، در جایگاه قدرت ویژه ای قرار دارند، از جذابیت ظاهری محسورکننده ای برخوردارند، روابط اجتماعی بالایی دارند و در نزد دیگران محبوب هستند و... ویژگی های برجسته و برتر برخی افراد باعث می شود آنان مورد مناسبی برای ازدواج به نظر آیند تا آنجایی که هر کسی متمایل به ازدواج با آنها باشد، اما حقیقت این است که هر کسی باید با شخصی ازدواج کند که برای زندگی با او مناسب است. تناسب در ازدواج امری مهم بوده و بر هر تمایل و گرایشی ارجحیت دارد. هر فردی برای تجربه خوشبختی باید در آرزوی ازدواج با کسی در حد و اندازه خودش باشد. راه حل : اگر در شرایطی قرار گرفته اید که تصور می کنید حواشی شخصیت فرد انتخابی تان شما را مغلوب خود کرده، بهتر است اندکی صبر کنید و سریعا پای سفره عقد نروید. ابتدا سعی کنید فرد مورد نظرتان را تهی از برتری ها و موقعیت خاصش (زیبایی، شغل پردرآمد، پرستیژ، موقعیت اجتماعی و...) تصور کنید، سپس به این سوالات پاسخ دهید: آیا همچنان او را فرد قابل قبولی می دانید یا نه؟ آیا حاضرید به او بله بگویید و به عنوان همسر انتخابش کنید؟ این فردغیر از این شرایط خاصش، چه خصوصیات ویژه دیگری دارد که شما مجذوب آن شده اید؟ آیا واقعا او را به خاطر خودش می خواهید یا شرایط استثنایی اش؟ اگر او را همراه شرایط ویژه اش بپذیرید و با او ازدواج کنید، اما بازی روزگار برتری فعلیش را از او بگیرد آیا باز حاضرید زندگی تان را با او ادامه دهید؟ و... . اگر در پاسخ به این سوالات دچار مشکل شدید حتما در انتخابتان تجدیدنظر کنید، بی تردید بپذیرید این شخص آن فردی نیست که شما می خواهید و می توانید در کنارش آرامش پیدا کنید و خوشبخت باشید. _ شاید بعدا عاشقش شوم درست است که برای ازدواج کردن نیاز نیست که اول عاشق باشید اما اگر هیچ احساسی به طرف مقابل تان نداشته باشید یا از او بدتان بیاید و باز با این حال به ازدواج با او تن بدهید، دستی دستی خودتان را بدبخت کرده اید. وقتی احساسی در دیدارها و گفتگوهای اولیه شکل نگیرد یعنی هیچ وقت شکل نخواهد گرفت. خودتان را فریب ندهید و با گفتن این که شاید روزی بتوانید عاشقش شوید، وقت خودتان و طرف مقابل را نگیرید. عشق ورزیدن کاری اختیاری نیست. شاید بتوان در طول زمان به بهانه های مختلف علاقه مندی را که ایجاد شده زیاد و کم کرد ولی نمی توان با تفکر و اراده آن را ایجاد کرد. سیستم لیمبیک مغز که کنترل هیجانی مغز را به عهده دارد بدون تحریک اولیه عمل نمی کند و زوجی که حس عاشقانه و کشش جنسی در میان آنها وجود نداشته باشد دیر یا زود از یکدیگر فاصله گرفته و زندگی شان سرد می شود. _ یک وقت دیر نشود؟ سن ازدواج وابستگی تام به فرهنگ و آداب و رسوم هر خانواده و قومیتی دارد، اما با این حال بسیاری از کارشناسان، ازدواج در سنین نوجوانی یعنی زیر بیست سالگی را بسیار پرخطر می دانند، حتی گاه ازدواج در سنین بالاتر از این سن را هم به صلاح نمی دانند. آنان معتقدند فردی آماده ازدواج است که بلوغ های چندگانه (عاطفی، عقلی و اجتماعی) را پشت سر گذاشته باشد، به خودآگاهی و شناخت درستی از خویش دست یافته، اولویت هایش را تعیین کرده و به دور از هیجانات موقت و کاذب دست به انتخاب بزند و... . اگر همین حالا در موقعیت انتخاب مورد ازدواج تان هستید بهترین کار این است که خود را محک بزنید و ملاک هایتان را بررسی کنید و چند باره این پرسش ها را از خود بپرسید: آیا زمان ازدواج تان فرارسیده است؟ آیا آمادگی پذیرش مسئولیت های زندگی مشترک را دارید؟ آیا این فرد مطابق با ملاک های شما و خانواده تان است؟ آیا می تواند در پیش بردن اهداف تان به شما کمک کند یا نه؟ و... . _ شکست خوردگان عشق افرادی که دچار «شکست عاطفی» شده اند تصور می کنند با ازدواج می توانند از شرایط و احوالات نابسامان و بد خود رها شوند. نجات از بحران روحی با ازدواج، صرفا تصوری اشتباه و نادرست است که می تواند مصداق حقیقت «از چاله به چاه افتادن» باشد. راه حل : برای نجات از بحران عاطفی و افسردگی های طولانی مدت با یک روان شناس مشورت کنید. ایشان با ارائه راهکارهایی تخصصی یاری تان می کند تا با افکار منفی و پریشان کننده خود مواجه شوید، هیجاناتتان را بشناسید و در نهایت با فراگیری و به کارگیری روش های سودمند،برای حل مشکلات روحی و عاطفی گام بردارید. ]]> سبک زندگی Mon, 06 Apr 2015 04:37:48 GMT http://baham91.ir/vdcay6nu.49nwy15kk4.html آیا ازدواج دختران مذهبی با قشر حوزوی درست است؟ http://baham91.ir/vdcfcxd0.w6dxvagiiw.html وبلاگ رهروان ولایت نوشت:یکی از موضوعاتی که معمولا می‌تواند باعث ناسازگاری میان زوجین در زندگی زناشویی شود، ناسازگاری زن نسبت به شغل و حرفه‌ی همسرش است که امروزه تعداد قابل توجه‌ای از خانواده‌ها با آن درگیرند. لذا به نظر می‌رسد برای تجربه یک زندگی موفق، سازگاری زن با شغل و حرفه ‌همسرش، امری لازم و ضروری است.امّا از طرفی، عده‌ای از دختران مذهبی وجود دارند که برای ازدواج، به دنبال افراد حوزوی هستند و تصور می‌کنند که این قشر از افراد جامعه، می‌تواند مورد مناسبی برای آنان باشد، امّا به راستی آیا این چنین است؟ دختران چگونه می‌توانند با خانواده یک طلبه، ارتباط برقرار کرده و از تمایل خود به ازدواج با فرد طلبه بگویند؟ راستی راه‌های ارتباط با یک طلبه جهت ازدواج چیست؟همانطور که بارها گفته شد، آنچه که در انتخاب طرفین باید توجه شود، این است که طرفین(دختر و پسر) می‌بایست از جهت اعتقادی، اخلاقی، رفتاری، فکری، فرهنگی و خانوادگی از تناسب لازم برخوردار باشند.لذا در کنارهم قرار گرفتن یک فرد متدین با یک فرد حوزوی به معنای وجود این تناسبات نیست؛ زیرا چه بسا طرفین از جهت اعتقادی و فکری نزدیک به هم باشند، ولی آیا در دیگر تناسبات مذکور(اخلاقی، رفتاری، فرهنگی و خانوادگی) نیز نقطه اشتراک وجود دارد؟ لذا نمی‌توان به صرف اینکه طرفین از جهت اعتقادی و فکری نقطه اشتراک دارند، اکتفا کرد و دیگر تناسبات لازمه را نادیده گرفت.از این رو، ازدواج یک فرد متدین با یک فرد حوزوی، مستلزم در نظر گرفته شدن تمام آیتم‌های تناسب است و در صورت وجود تناسب در تمام آیتم‌های مذکور، می‌توان به چنین پیمان ازدواجی امیدوار شد.امّا راهکارهای ارتباط با یک طلبه جهت ازدواجاز آنجایی که معمولا نوع و شیوه ارتباط گیری قشر حوزوی با همسر آینده خود با سایر اقشار جامعه متفاوت است؛ مثلا آن‌ها اهل خیابان گردی و روابط نادرست قبل از ازدواج نیستند و به صورت تصادفی یا لحظه‌ای و حتی شخصی اقدام به انتخاب فرد مورد نظرشان نمی‌کنند و تاجایی که امکان دارد از طریق واسطه اقدام می‌کنند، به همین منظور می‌بایست در این باره روش‌های معقولی مورد بررسی قرار داده شود.امّا قبل از هرچیز، برای ازدواج با یک فرد حوزوی(روحانی یا طلبه) علاوه بر قبولی افکار و عقاید طلبگی از سوی طرف مقابل، می‌بایست او با مسلک طلبگی نیز شناخت کافی داشته باشد؛ زیرا لزوما ازدواج یک فرد مذهبی با یک فرد حوزوی، به معنای ازدواج موفق و صحیح نیست.معمولا بیشتر طلبه‌ها برای ازدواج، این دغدغه را دارند که طرف مقابلشان، سازگاری با زندگی طلبگی و از همه مهم‌تر علاقه به زندگی با این قشر را داشته باشد. پس لازم است که اگر دختری علاقه به ازدواج با قشر طلبه را دارد، شخصا اعلان علاقه و آمادگی کند؛ مثلا او می‌تواند در محافلی مانند دانشگاه، مساجد، هیئت‌ها و زندگی اجتماعی خود به دوستان خاص خود بگوید و رسما بیان کند که به این نوع زندگی علاقه‌مند است. این کار باعث می‌شود که از طریق واسطه، این علاقه و آمادگی به گوش طلبه‌هایی که در آستانه ازدواج هستند، برسد.از طرفی دخترخانم‌ها می‌توانند با همسران طلبه‌ها آشنا شده و باب رفاقت و دوستی را با آنان باز کرده و این کار علاوه بر آشنایی و شناخت دختران با زندگی طلبگی، با وساطت همسر دوستشان، می‌توانند اسباب معرفی خود به طلبه‌ها را فراهم کنند.در کنار آن، رفت و آمد خانوادگی با طلبه‌ها و برگزاری مهمانی نیز می‌تواند در این امر نقش موثری داشته باشد که متاسفانه این کار خیلی از سوی خانواده‌ها انجام نمی‌پذیرد که باید قبول کرد بخشی از این اشکال متوجه خود طلبه‌ها است. متاسفانه ارتباط خانوادگی میان طلبه‌ها و مردم کمی ضعیف است. به هر حال این ارتباط زمینه آشنایی شده و مقدمات ازدواج با یک طلبه را فراهم می‌کند.از طرفی دیگر، متاسفانه یک اشکال عمده‌ای که در میان دختران مذهبی وجود دارد، عدم شناخت دیگران نسبت به فضایل و خوبی‌های آن‌ها است؛ کاری که پیغمبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) بارها در مورد دخترش حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) انجام می‌دادند. متاسفانه بسیار دیده شده که دختری زیبا، باتقوا، محجوب، خوش اخلاق و… به دلیل عدم شناخت دیگران، تا سنین بالا در خانه پدر مانده و بعضا موفق به ازدواج هم نشده‌اند. البته این مورد منحصر به ازدواج طلبگی نیست، ولی بدون تردید ذکر همه این فضایل در کنار ابراز علاقه او به طلبه، می‌تواند به راحتی مقدمات ازدواج با یک طلبه را فراهم کند.از این رو، مادر دخترخانم می‌تواند در مجالس مختلف به بهانه‌های مختلف، از محسنات و خوبی‌های دخترخانمش مثلا؛ اخلاق و رفتارش، هنرها و میزان مهارتش در خانه داری و ... تعریف کند. البته نه به اندازه‌ای که باعث سوءتفاهم و سوءبرداشت دیگران نسبت به تعاریف مادر شود. ]]> سبک زندگی Sat, 28 Mar 2015 09:36:00 GMT http://baham91.ir/vdcfcxd0.w6dxvagiiw.html مضرات دیدن تصاویر و فیلم های غیر اخلاقی http://baham91.ir/vdchvvni.23nv-dftt2.html وبلاگ راه ولایت نوشت:یکی از قدرتمندترین نیازها و غرایزی که در انسان وجود دارد غریزه جنسی است. نیاز جنسی مانند نیاز به آب و غذا از نیازهایی است که بایستی از روش صحیح ارضاء گردد.از نظر علم و تجربه ثابت شده است که یکی از عوامل اصلی و ناخودآگاه تحریک و ترشح غدد و هورمونهای جنسی، نگاه است. نگاه به نامحرم هر چند اگر بدون قصد تلذّذ باشد عمل طبیعی و غریزی خود را انجام می دهد و زمینه تحریک شهوت انسان را در زمان نگاه یا بعد از آن ایجاد می کند. تحریک غریزه جنسی به گونه نامشروع نیز آثار شوم و نکبت بار فراوانی بر ابعاد مختلف انسان و جامعه بشری ایجاد می نماید. اسراف، انحراف و هدر رفتن نیروهای فکری ، اجتماعی و معنوی انسان، زمینه سازی سردی روابط خانوادگی (شخصی که نگاه خود را کنترل نمی کند با یک همسر ارضا نمی شود)، حالت حسرت و ناکامی، از دست دادن آرامش روانی، میل به گناه (لواط، زنا ، استمناء و….) و بالاخره گرایش به گناهان مختلف از جمله آثار سوء نگاه حرام است که در عرصه زندگی فردی، خانوادگی و اجتماع ظاهر می گردد. امام علی علیه السلام می فرماید چشم، پیش قراول دل، جلودار فتنه، دام شیطان و نگاه حرام سبب کاشتن بذر شهوت و نهال گناه (زنا و لواط و استمناء و …) است.[۱] نگاه به نامحرم باعث سختی زندگی و زیادی حسرت و افسوس است. قران کریم در این مورد می فرماید: « قُلْ لِلْمُۆْمِنینَ یغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِک أَزْکى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما یصْنَعُونَ [۲] به مۆمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند، و عفاف خود را حفظ کنند این براى آنان پاکیزه‏تر است خداوند از آنچه انجام مى‏دهید آگاه است! »برخی آثار فاجعه آمیز نگاه کردن به فیلم های غیراخلاقی را می‌‌توان اینگونه برشمرد :۱٫ کاهش شدید عشق:چنین افرادی از توان عاطفی کمتری برخوردارند و در روابط عاشقانه توفیق کمتری کسب می‌کنند.۲٫ تاثیرات فیزیولوژیک:سلامت جنسی انسان که تأثیر عمیقی در سلامت جسمی‌ و روانی او دارد، حاصل ارضاء معقولی است که در پی تحریک واقعی و نیاز حقیقی فیزیولوژی بدن اتفاق افتاده باشد. عدم حفظ این عدم تعادل، از عقلانیت انسان می‌کاهد و او را وادار به گناه می‌کند.۳٫ تضعیف انسانیت:جنبه جنسی بسیاری این افراد، عاری از ویژگی‌های انسانی می‌‌شود. آنها یک حالت «من غریبه» (جنبه تاریک) را توسعه می‌‌دهند که محور آن، شهوت جامعه ستیز و عاری از اکثر ارزش‌ها است.۴٫ از بین رفتن عفت عمومی‌ و اجتماعی در درازمدت:کسانی که اینگونه فیلم ها را تماشا می کنند در برخورد با افراد دیگر در اجتماع نگاه جنسی دارند و شیطان همیشه برای گمراه کردن آنها امید دارد. زیرا آنها برای گمراهی و انحراف از مسیر الهی آمادگی لازم را دارند.۵٫ نقش بستن تصاویر جنسی در مغز:در این جا بهتر است که به تجربه دکتر روان شناس، «مک گاف» در دانشگاه کالیفرنیا بپردازیم. یافته‌های او (که بسیار ساده شده اند) نشان می‌‌دهند که خاطرات تجربه‌هایی که به هنگام تحریکات احساسی (مثل تحریک جنسی) رخ می‌‌دهند، توسط هورمون غده آدرنال در مغز می‌‌نشینند و پاک کردن آنها دشوار است. این فرض می‌‌تواند تا حدودی اثر اعتیاد به هرزه‌نگاری و هرزه‌بینی را توصیف کند. خاطرات نیرومند تحریکات جنسی از تجربه‌های گذشته، خودشان را در صحنه مغز حفظ می‌‌کنند و مرتباً به ذهن خطور می‌‌کنند و فرد را از لحاظ شهوانی تحریک می‌‌کنند. اگر او به هنگام این تخیلات، استمنا کند، باعث تقویت پیوند بین تحریک جنسی و اوج لذت جنسی می‌‌شود که همراه با منظره ویژه یا تکرار پی‌درپی آن صحنه در ذهن خواهد بود.۶٫ تأثیر بر رفتار جنسی:برخی از جامعه‌شناسان آلمانی ادعا می‌‌کنند که «عادت بیمارگونه‌ دیدن عکس‌ یا فیلم‌های پورنو (سکسی)» بر رفتارها و برخوردهای جنسی «معتادان پورنو» تأثیر منفی دارد. تا ‌جایی که این بیماران، از انجام سکس عادی و عشق‌ورزی لذتی نمی‌‌برند. کاربرانی که داوطلبانه برای ترک اعتیاد خود به روانکاو مراجعه کرده‌اند، اعتراف می‌‌کنند که «دیدن پورنو، به بخش جدایی‌ناپذیر ارضای جنسی آنان تبدیل شده است» و آنان نمی‌‌توانند بر «وسوسه و نیاز» دیدن این تصاویر غلبه کنند.۷٫ انزوا و کاهش روابط اجتماعی:پژوهشگران آلمانی معتقدند که اعتیاد به دیدن فیلم ها و تصاویر پورنو‌، هم‌چنین سبب انزوا و دوری فرد از اجتماع و کاهش روابط اجتماعی او می‌‌شود.۸٫ تحلیل توان عقل:هر قدر که اطلاعات موجود در ذهن، منظم‌تر و دارای عناوین کمتری باشد،‌ دسترسی عقل به آنها برای پردازش‌های جدید، مهیاتر خواهد بود. اما وجود داده‌های فراوان و متعدد که فضای ذهن را بی جهت پر کرده باشند و با تکرار درگیری ذهنی و رفتار بیرونی، تقویت شده باشند، باعث می‌شود توان عقل را به مقدار چشمگیری کاهش دهند، چه رسد جایی که این داده‌ها، دارای تاثیر بر هورمونهای مختلف نیز باشد که تأثیرات ارگانیک را نیز درپی داشته باشد.۹٫ سقوط شخصیت زن و مرد و تبدیل شدن به وسیله‌ای برای اشباع هوس‌های سرکش:با پرداختن افراطی فرد به مسائل جنسی، شخصیت او به شخصیتی شهوانی تبدیل خواهد شد که تداعی‌ها و برداشت‌های وی با کوچکترین ارتباطی (حتی توهمی) رنگ جنسی به خود می‌گیرد. کارکرد افراد برای چنین فردی تنها ارضاء غریزه جنسی است و اهتمام خود او نیز صرفا بر ارضاء همین بعد وجودی خویش است.۱۰٫ آسیب جسمی‌:علم پزشکی هنوز تا مرز شناخت بسیاری از بیماری‌ها فاصله ای طولانی دارد و چه بسا اموری که در زندگی روزمره ما وجود داشته باشد و ما به عنوان امور مفید از آنها استفاده کنیم، در آینده ای نزدیک ضرر آنها از نظر پزشکی ثابت شود. بنابراین اگرچه تاکنون برای هرزه‌بینی، اثر جسمانی مستقیم تشخیص داده نشده است (و احتمال این وجود دارد که با پیشرفت علم مشخص گردد) ولی قطعا اثر غیرمستقیم دارد. یعنی نگاه به عکس و فیلم‌های مبتذل غالبا موجب تحریک سیستم عصبی خودکار (سمپاتیک و پاراسمپاتیک) و تحریک شهوت می‌گردد؛ هم زمان ضربان قلب و تعداد تنفس افزایش پیدا می‌کند؛ ترشح برخی از هورمون‌ها در خون بالا رفته و تعادل هورمونی و روانی شخص برای دقایقی و گاه ساعت ها و گاه روزها به مخاطره می‌افتد. اگر این رفتار به مدت طولانی ادامه یابد آثار آن همه عمر فرد را در بر خواهد گرفت.۱۱٫ پرخاشگری:هرزه‌بینی نه تنها بر ذهن فرد تاثیر مخرب می‌گذارد بلکه افراد را تشویق می‌کند تا از نظر جنسی بیشتر حالت سلطه جو و پرخاشگر داشته باشند.۱۲٫ مقایسه:به دنبال مشاهده این‏گونه فیلم‏ها، افراد مجرد در آینده به مقایسه آنچه در فیلم دیده‏اند و آنچه از همسر خود سراغ دارند می‌‏پردازند و در نتیجه نقایص و کمبودها و ضعفهای احتمالی خود و همسر خویش در ذهن فرد برجسته شده و چه بسا باعث کاهش تمایل و علاقه به همسر انتخاب شده خود می‌‏شود و به تدریج کانون خانواده را دچار اختلال و فروپاشی می‌‏کند.۱۳٫ دیدن عکس‌ها و فیلم‌های مبتذل،به ویژه جوانان را، در یک حال تحریک دائم قرار می‌دهد، تحریکی که سبب کوبیدن اعصاب آنان و ایجاد هیجان‌ های بیمارگونه عصبی و گاه سرچشمه امراض روانی می‌گردد.۱۴٫ سستی ایمان:این گناه، پیوند انسان با خدا را سست و در صورت استمرار، این پیوند را قطع و ایمان او را زایل می‌‌گرداند؛ غریزه جنسی انسان را به طور افراطی تحریک کرده؛ او را از فعالیت‌های مثبت انسانی بازداشته؛ به سمت ارتکاب فحشا و منکرات سوق می‌دهد. بدین وسیله انسانیت انسان که سرمایه وجودی انسان است را از او سلب می‌کند.۱۵٫ محروم شدن از شیرینی و لذت انس با خدا:هشیار بودن این تصاویر در ذهن و مرور دائمی و ناخودآگاه آن، حضور قلب را در عبادات به خطر می‌اندازد و تکرار نافرمانی خدا، بهره رابطه با او را از لذت می‌اندازد.۱۶٫ مردن دل‌ها و افسردگی:همانگونه که روایات نیز بر این امر تصریح دارند، ولنگاری جنسی و ارتباطی، باعث بروز قساوت قلب می‌شود و مرگ معنوی و روانی قلب را درپی دارد.۱۷٫ تاثیرات منفی در زندگی زناشویی:مشاهده مکرر و زیاد آن و در دسترس همه بودن این نوع فیلم‏ها (حتی به عنوان آموزش) باعث شکستن قبح و زشتی اموری است که اسلام، عقلاء و عرف جامعه آنها را زشت و قبیح می‌‏شمارند. حتی انسان‏های مۆدب و با نزاکت از بیان و ذکر برخی الفاظ که مستقیما اشاره به یکی از اعضاء بدن انسان می‌‏کند، اکراه دارند و آن را زشت و ناپسند و قبیح می‌‏دانند چه رسد به این که به مشاهده و تجزیه و تحلیل آن بپردازند. ]]> سبک زندگی Sat, 28 Mar 2015 03:57:26 GMT http://baham91.ir/vdchvvni.23nv-dftt2.html اعیاد مذهبی سد راه من و تو یک http://baham91.ir/vdciruar.t1auw2bcct.html وب سایت بشارتی ها نوشت:به نام خدایکی از شرکت‌کنندگان برنامه "بفرمایید شام" شبکه "من و تو" با بیان اینکه علاوه بر عید نوروز اعیاد مذهبی هم در ایران وجود دارد، گفت: «متأسفانه من حس می کنم که دولت اعیاد مذهبی را خیلی مهم‌تر جلوه می دهد!»وی عید نوروز را مهم‌ترین عید ایرانیان معرفی کرد و گفت: «باید سعی کنیم بیشتر، این عید را زنده نگه داریم و پاس بداریم.»درحالی که بسیاری از اعیاد مذهبی از سوی مردم برگزار می‌شود شبکه من و تو تلاش می‌کند که برگزاری این گونه اعیاد که ریشه در مذهب مردم ایران دارد را مراسمی جلوه دهد که از سوی دولت تحمیل می شود!عید نوروز، دینی و آسمانی نیست بلکه یک عید ملی است که مردم همراه با شکوفایی طبیعت آن را جشن می گیرند و اسلام هم این سنت حسنه را امضا کرده و هیچ گونه مخالفتی با آن نکرده است اما ابعاد دیگر آن مانند چهارشنبه سوری و سیزده بدر که ریشه عقلانی ندارد و به نوعی ترویج خرافات است را امضا نکرده است.اسلام مشوق ترویج و گسترش سنت های سعادت آفرین است و نمی خواهد با سنت هایی که در طریق تعالی انسانی تأسیس شده اند، مبارزه کند؛ بسیاری از سنت های حسنه را اسلام امضا می کند اما با آن سنت هایی که شرک را تقویت می کنند و در تضاد با فطرت انسانی است مبارزه می کند. ]]> سبک زندگی Fri, 27 Mar 2015 06:17:38 GMT http://baham91.ir/vdciruar.t1auw2bcct.html سبک زندگی فاطمی و ضرورتی به نام مهندسی فرهنگی http://baham91.ir/vdcdfz0x.yt0zf6a22y.html وبگاه "کاریکلماتوریست" نوشت: لزوم تغییر رویکرد فرهنگی دولت با بهره گیری از آموزه های فاطمی   نوع مراجعه و برداشت از آموزه های فاطمی اگر به صورت هدفمند و به دور از طرح برخی شعارهای تفرقه افکنانه بر ضد دیگر مذاهب اسلامی صورت گیرد قطعاً در همزیستی مسالمت آمیز و اتحاد امت اسلامی مفید خواهد بود.   در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بانوی دو عالم و اسوه ای کامل برای بشریت قرار داریم و در وضعیت بغرنج فرهنگی درجوامع بشری تنها سیره و سبک زندگی زهرایی است که می تواند چالش ها را مرتفع نماید. نوع مراجعه و برداشت از آموزه های فاطمی اگر به صورت هدفمند و به دور از طرح برخی شعارهای تفرقه افکنانه بر ضد دیگر مذاهب اسلامی صورت گیرد قطعاً در همزیستی مسالمت آمیز و اتحاد امت اسلامی مفید خواهد بود. جایگاه بی بدیل آموزه های فاطمی در تحقق مهندسی فرهنگی کشور، باید به عنوان اصل کلیدی در اهداف و برنامه ریزی های سیاستگذاران فرهنگی کشور مورد توجه قرار گیرد، زیرا آن حضرت علاوه بر وجود شاخصه های اعتقادی و معنوی از بسیای از آموزه های بی بدیل در زندگی انسانی برخوردار است. گرچه متأسفانه در برخی محافل دینی به علت ضعف دستگاه فرهنگی و نهادهای دینی و غفلت از آموزه های زندگی ساز اهل بیت(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) تنها شاخصه های معنوی و عبادی و دینی آن حضرت مورد تأکید قرار گرفته است، اما این رویکرد تک بعدی قابل قبول نیست و نمی توان تنها با طرح آموزه های قدسی و آسمانی که در اهل بیت (ع) وجود دارد به الگویی فراگیر و جامع دست یافت. لذا باید این پرسش را مطرح نمود که آیا حضرت زهرا(ع) برای صعود هر چه بیشتر به سمت کمال الهی تنها با اعمال عبادات به اوج سعادت رسید؟ و یا اینکه آن حضرت با بهره گیری از اعمال خیر و صالح و نیز سبک زندگی جامع و اسلامی و خدمت به جامعه به این درجات دست یافت؟ قطع و یقین نوع زندگی حضرت زهرا(س) به مانند همه انسان ها دارای شاخصه هایی متعدد است و نحوه مواجهه آن حضرت با شوهر و فرزندان و مواجهه با دوستان و دشمنان و روش شناسی آن حضرت در زندگی زناشویی و نیز مدیریت خانه و تربیت فرزند و نحوه مواجهه عاشقانه با شوهر و نوع انتخاب پوشش آن حضرت در مواجهه با شوهر و نوع پوشش در هنگام حضور در اجتماع ... همه و همه بیانگر نقش کلیدی شاخصه های زندگانی آن حضرت در تحقق مهندسی فرهنگی است. بدیهی است بر خلاف جامعه مدرن غربی که ماهیت زنان را تنها در جلوه نمایی و شهوت آن هم به طرق غیر عقلانی و غیر مشروع منحصر ساخته است و با تبعیت از نظریاتی همچون نظریه برهنگی فروید، آسیبی خطرناک و غیر قابل جبران را برای همه جوامع حتی جوامع اسلامی موجب شده است، لیکن سیره فاطمی در راستای حفظ و صیانت از عفاف و مقام و منزلت شخصیت زن و در عین حال تأکید بر ازدواج حرکت نموده است. در برخی گزارش‌های تاریخی آمده است که حضرت فاطمه زهرا(س) خود را از مرد نابینا هم می‌پوشاند[1] و دلیل آن را این گونه بیان کرد که گرچه او مرا نمی‌بیند، اما من که می‌توانم او را ببینم و او هم می‌تواند بوی مرا حس کند. این نقطه اوج عفت و عفاف اسلامی ‌است که رسیدن به آن آسان نیست. یکی از مهمترین ابعاد سبک حضرت فاطمه زهرا(س)، به نقش آن حضرت در تبیین و ترسیم خطوط کلی آموزه های ناب شیعی منحصر است، با مروری کوتاه بر خطبه ها و کلمات باقی مانده از آن حضرت می توان دریافت که به رغم انکه عمر آن حضرت بسیار کوتاه بود و زمینه مناسبی برای نشان دادن آثار و تفکرات خود نداشتند لیکن موضع گیری و رفتارهای ایشان نشان داد برش هایی از ارزش های دینی و اصول ناب تشیع برای شیعیان آن حضرت به جا مانده است. به عنوان نمونه آن حضرت در اولین خطبه ای که بعد از سقیفه بنی ساعده، به بهانه غصب فدک در مسجد مدینه و به دفاع از حضرت علی (ع) ایراد کردند بین افکار صاحبان سقیفه و تفکر اهل بیت(ع) تمییز داد و با انحرافات ایجاد شده در اصول سیاسی اسلام و جامع? اسلامی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) مبارزه کرد. حال این پرسش مطرح است که آیا نمی توان این آموزه ها را به صورت مدوّن و در قالب بخشی از چارچوب های فکری و ایده پردازی در مهندسی فرهنگی کشور اعمال نمود؟ به راستی آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ رسانه ملی، متولیان فرهنگی کشور در دولت تدبیر و امید توانسته اند در راستای نهادینه سازی آموزه های فاطمی در نظام اسلامی اقدامی موثر و قابل قبولی در کارنامه فرهنگی خود به جای گذراند؟ به راستی آیا با رویکرد عجیب شورای عالی انقلاب فرهنگی... برای ترغیب بانوان به ازدواج و فرزندآوری و اهتمام به تربیت فرزند می توان با یک سکه بهار آزدی به این مطالبات و خواسته ها جامه عمل پوشاند؟ آیا رویکرد نادرست متولیان فرهنگی دولت اعتدال در بسط و گسترش آموزه های غربی در عرصه فرهنگ، آرزوی تحقق مهندسی فرهنگی کشور را به قهقهرا نخواهد برد؟ آیا وقت آن فرا نرسیده است که سیره ناب حضرت زهرا(س) در اهتمام به ازدواج و نیز عشق آن حضرت به شوهر و تربیت فرزند و حضور موثر در عرصه های اجتماعی... با سیاستگذاری درست و نقش آفرینی کلیدی دولت اعتدال و رسانه ملی در میان بانوان کشور به مهندسی فرهنگ تبدیل گردد؟ در خاتمه باید گفت این حکایت(پرسش های بی پاسخ از متولیان فرهنگی) همچنان باقی است!!     [1] حسین نوری، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج14، ص289   انتهای پیام ]]> سبک زندگی Tue, 17 Mar 2015 04:06:54 GMT http://baham91.ir/vdcdfz0x.yt0zf6a22y.html خطر تقلید کورکورانه و بدون تحلیل فرهنگ ماهواره ای http://baham91.ir/vdcba9b8.rhb99piuur.html وبلاگ"روایت اول شخص حاضر"نوشت:  1-  به شخصه معتقدم هيچ کشوري و هيج جامعه اي نمي تواند سبک زندگي کشور ديگري را براي خود تجويز نمايد و اگر اين اتفاق بيفتد يا دچار تزلزل خواهد شد يا ارزش هاي خود را پس از مدتي به فراموشي خواهد سپرد و او ديگر آن جامعه ي قبلي نيست. 2-  امروز تقابل سبک زندگي ماهواره اي و سبک زندگي اسلامي را نمي توان ناديده گرفت. سبک زندگي که سراسر آن جنگ و خونريزي و خشونت و يا روابط بي ضابطه ي جنسی منتهي شده است و به يک بن بست دو طرفه و جنون و خودکشي و مرگ منجر مي شود، آيا مي تواند نيازهاي بشر همچون نوع دوستي و هم زيستي را پاسخ گويد؟ 3-  ورود سيل آساي وسايل ارتباط جمعي و تکنولوژي به ظاهر پيشرفته غربي به قلب خانواده آن ها نه فقط طبقات بالا که به همه طبقات از لحاظ اقتصادي، فرهنگي، جنسي، سني و ... بدون راهنماي استفاده از آن ها موجب نگراني امروز اهل فن است. از خطرات اين ورود غيرمنتظره و مرگ خاموش ارزش ها مي توان به کم رنگ شدن روابط صحيح و درستِ درون خانواده و برون خانوادگي، تبديل بي ارزشي ها به ارزش و بالعکس در زندگي، انزواي نوجوانان و جوانان، کم رنگ شدن محبت هاي درون خانواده، ارضاي نيروي محبت و عشق در بيرون خانواده به طرق ناصحيح، دلبستگي هاي پوچ و تو خالي به عناصر واهي از جمله فضاي مجازي که هيچ ارزش واقعي ندارند، پناه بردن به موسيقي هاي سر تا پا بيهوده براي آرامش به جاي ياد خدا و نماز و ارتباط با معبود، معرفي زن به عنوان يک انسان دربند و محصور و قرار دادن آزادي ها و حقوقي مساوي و برابر زن و مرد بدون هيچگونه شناختي از تفاوت هاي زن ومرد، اخلاق، رفتار، نيازها و شرايط روحي و رواني متمايز زن و مرد و بسياري از خطراتي که خواسته يا ناخواسته وارد سبک زندگي يک شهروند ايراني مسلمان شده است، اشاره کرد. 4-  در پايان اين نکته حائز اهميت است که اسلام به عنوان يک دين جامع و کامل و ريزبين براي زندگي بشر برنامه ريزي کرده و مي تواند تمام نيازهاي انسان را به طور صواب و صحيح پاسخ گويد. امروز تخريب چهره اسلام توسط غرب نشانه ي ناتواني ارضاي نيازهاي بشر و افول يک برنامه ريزي بي پايه و اساس را در غرب در برابر فرهنگ و تمدن و تئورسين بزرگ و الهي به نام اسلام است . ]]> سبک زندگی Mon, 16 Mar 2015 04:01:33 GMT http://baham91.ir/vdcba9b8.rhb99piuur.html نهادینه کردن فرهنگ اسلامی راهی برای مقابله با جنگ فرهنگی http://baham91.ir/vdcgxy9q.ak9y34prra.html وبلاگ سفیرشیعه نوشت:برنامه های مخرب شبکه های ماهواره ای ای با هدف ایجاد شکاف بین افراد خانواده و حتی بین مسلمانان تهیه می شود و همواره به دنبال ضربه زدن به ارزش های اسلامی هستند.  برنامه های ماهواره ای در صددند فرهنگ غربی را که هیچ سنخیتی با فرهنگ دینی و اسلامی ما ندارد وارد خانواده ها و جامعه ما کنند که خانواده‌ها باید آگاه بوده و در گام اول به مقابله با فرهنگ غربی و تبیین هر چه بیشتر فرهنگ دینی در جامعه و خانواده خود بپردازند.  برنامه‌های ماهواره‌ای علاوه بر اثرگذاری در حوزه فرهنگی جامعه، در حوزه سیاسی نیز آسیب‌های جدی به همراه دارند، بیان کرد: از جمله این آسیب ها می‌توان به ایجاد تفرقه و شکاف بین همه مذاهب و جریان‌های اسلامی اشاره کرد چرا که شکاف بین شیعه و سنی، یکی از توطئه ها و اهداف برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌‌ای است. جایگزینی تلویزیون‌های کابلی با ماهواره با هدف تولید و پخش برنامه‌های همسو و متناسب با فرهنگ دینی توسط دولت، افزایش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها، آشنایی کودکان با فرهنگ دینی، غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جوان وبسیاری موارد از این دست می‌تواند در این زمینه اثربخش باشد. آشنا کردن فرزندان از دوران کودکی با مبانی دینی و اعتقادی، نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در ذهن فرزندان و آگاه کردن آنان از فرهنگ غرب و دوری آن از اعتقادات، ارزش ها و باورهای اسلامی و اعتقادی راهی برای مقابله با این جنگ فرهنگی است.  یکی از راهکارهای مقابله با تهاجم‌های فرهنگی در تربیت دینی، معنوی و روحانی فرزندان نهفته است که متاًسفانه خلأ این مهم در جامعه امروزی به وفور به چشم می‌خورد. ]]> سبک زندگی Sat, 14 Mar 2015 05:43:55 GMT http://baham91.ir/vdcgxy9q.ak9y34prra.html