اینفوگرافیک نبرد انتخاباتی در شبکه های اجتماعی
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۴
Share/Save/Bookmark
 
«فیس‌بوک و توئیتر در پیروزی من نقش کلیدی ایفا کرده‌ است»؛ این سخنان دونالد ترامپ پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود. او در حالی پیروز انتخابات شده بود که رقیبش «هیلاری کلینتون» برای تبلیغات خود ترجیح را بر استفاده از روش تبلیغات سنتی دانست.

به گزارش همه با هم به نقل از اینفونگاره؛ «فیس‌بوک و توئیتر در پیروزی من نقش کلیدی ایفا کرده‌ است»؛ این سخنان دونالد ترامپ پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود. او در حالی پیروز انتخابات شده بود که رقیبش «هیلاری کلینتون» برای تبلیغات خود ترجیح را بر استفاده از روش تبلیغات سنتی دانست. انتخابات در ایران هم خیلی بی شباهت با دیگر کشورهای جهان و از جمله امریکا نیست؛ شبکه های اجتماعی در ایران توانست بسیار سریع جای خود را در میان رسانه ها باز کند و کم کم حتی به فکر جایگزین شدن با آنها هم بیفتد.

نقش اطلاع رسانی و تبلیغات در رسانه های مجازی، برتری شبکه های اجتماعی،  نقل مکان به شبکه های اطلاع رسانی نوین،  تبلیغات سنتی تحت تاثیر تبلیغات نوین و اینستاگرام و تاثیرش در انتخابات ریاست جمهوری از جمله موضوعات تشریح شده در اینفوگرافیک «نبرد انتخاباتی در شبکه های اجتماعی» می باشد که به همت فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی تبیین و تولید شده است. گفتنی ست مجری این طرح مرکز تخصصی اینفونگاره می باشد.

… برای مشاهده و دریافت اینفوگرافیک در سایز بزرگتر بر روی آن کلیک کنید …

 

·       نقش شبکه‌های اجتماعی در انتخابات

§       مقدمه

§       «فیس‌بوک و توئیتر در پیروزی من نقش کلیدی ایفا کرده‌ است»؛ این سخنان دونالد ترامپ پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود. او در حالی پیروز انتخابات شده بود که رقیبش «هیلاری کلینتون» برای تبلیغات خود ترجیح را بر استفاده از روش تبلیغات سنتی دانست

§

·       انتخابات در ایران هم خیلی بی شباهت با دیگر کشورهای جهان و از جمله امریکا نیست؛ شبکه های اجتماعی در ایران توانست بسیار سریع جای خود را در میان رسانه ها باز کند و کم کم حتی به فکر جایگزین شدن با آنها هم بیفتد..

·       نقش اطلاع رسانی و تبلیغاتی رسانه‌های مجازی

§       امروزه شبکه های اجتماعی توئیتر و اینستاگرام و در صدر آنها تلگرام، از مهمترین منابع  انتشار اخبارهستند.

§       این شبکه ها در ایران، جدای از اطلاع رسانی، نقش تبلیغاتی نیز دارند.

§       انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هفتم اسفند 94 نخستین عرصه خودنمایی شبکه هابودند

§       حضور کمرنگ اعتدال گرایان و اصلاح طلبان در تبلیغات سنتی در مقابل اقدامات گسترده جریان رقیب در تبلیغات مصور

§       تبلیغات سنتی تحت تأثیر تبلیغات نوین

§       نتیجه انتخابات94 :قدرت تکنولوژی بسی بالاتر از تبلیغات سنتی

§       با قدرت تلگرام  لیست کاندیداهای اصلاح طلب مجلس و نامزدهای خبرگان رهبری در تهران اوج گرفتند

§       شایعه اختلال درتلگرام در دو روز مانده به انتخابات برای مقابله با تکنولوژی  پیچید

§       ممنوعیت تبلیغات در24 ساعت مانده تا انتخابات، درحالیکه اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی در دسترس بودند

§       بی پایان بودن فضای مجازی و عدم توانایی فیلتر آن سبب تأثیرگذاری بسزایی در رقابت های انتخاباتی

·       اینستاگرام و تأثیرش در انتخابات ریاست‌جمهوری

§       شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نقش پررنگی دارند

§       تبلیغات کاندیدها و پخش مستقیم تصویری از طریق شبکه های مجازی (اینستاگرام)دلیل  تعیین کنندگی  آنها در انتخابات هستند

§       عدم فیلتری برای شنیدن سخنان کاندیداها و دیدن تصاویر، شعارها و میزان اجتماع حامیان آنها تلویزیون را تحت شعاع گذاشته است.

·       حال در این میان تنها می ماند رعایت اخلاق

·       راه تخریب برای کاندیدها و طرفدارانشان در کنار بحث تبلیغ،باز است

·       با وجود رصد فضای مجازی توسط دستگاه قضایی، رعایت عدم تخریب توسط کاندیدها وحامیانشان ضروریست .

·       چرا نقل مکان به شبکه‌های اطلاع رسانی نوین؟

§       اینترنت پرسرعت و  تلفن همراه‌ هوشمند  باعث کاهش استفاده از رسانه های سنتی  گردید

§       نقل مکان  به شبکه های مجازی، بهترین فرصت برای کاندیداهای انتخابات

§       فراگیری موج انتخابات در کاربران موجب ایجاد فرصت برای کاندیده ها با هزینه بسیار اندک شده است.

§       نقش اجتماعات و سخنرانی های تبلیغاتی همچنان باقیست اما موثرتر از آنها بازنشردر فضای مجازیست

§       برتری شبکه های مجازی؛ چرا و چگونه؟

§       جایگاه متفاوت رسانه ها در هر دوره‏ زمانی، که اکنون نقش بالاتر شبکه های اجتماعی از صداو سیمامشاهده می گردد

§       شبکه های مجازی به مخاطبان خود فرصت بیان نظرات وتبادل نظر بادیگران بدون دخل وتصرف  می دهد

§       شبکه های اجتماعی کاهش هزینه در مقابل هزینه های زیاد رسانه های سنتی و ورود پول های کثیف را، در پی دارد.

§       پخش انلاین و گسترده اخبار در شبکه های اجتماعی باعث تاثیرگذاری بیشتر از جراید،صداوسیما می شود

انتهای پیام/

کد مطلب: 21654