تنها چراغی که دردولت تدبیر روشن شد چراغ بنزینم بود
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۳
وبلاگ
بی نظیر نوشت : در طی این مدتی که آقای روحانی رئیس جمهور ایران شد اتفاقات زیادی افتاد مثل توافق پر حاشیه ی ژنو وخیل اتفاقات دیگر از اتفاقاتی که دراین ماه اخیر اول اردیبهشت ماه سال 93 افتاد ،افزایش قیمت بنزین بود./
/
این افزایش قیمت باعث اتفاقات پر حاشیه ی زیادی بود اول اینکه قیمت ماشین های بی کیفیت به مانندپراید که دربارش می گن(مرگ دست خداست پراید وسیله است) رو به افزایش یافت که کیفیتش از زمانی که مفتش گرون بود تا الان هیچ فرقی که نکرده هیچ رو به بالا نیز رفته حتی بعضی از کارشناس ها قیمتشو تا سی میلیون ارزش گذاری کردند و اظهار داشتند که قیمت کنونی در شان جناب پراید نیست. با این روند دیگر خرید ماشین برای افراد کم در آمد افسانه بشه حالا بماند که مردم با این افزایش قیمت بنزین چشم مردم به چراغ بنزین هستش ودست به استغاثه بر می دارند که روشن نشه که اگه روشن بشه دیگه واویلا ،حالا اینها بماند که اخیرا در مورد بنزین حرف حدیث هایی شنیده میشه که واقعا جای تاسف داره چند سال قبل، آمریکا و همپیمانانش در مسیر اعمال تحریمی همهجانبه و تاثیرگذار که بتواند در کوتاهمدت کشور را با بحران جدی و موثری مواجه کند، به رویکرد «تحریم بنزین» رسیدند آنها میدانستند که بخش مهمی از بنزین مصرفی کشور از طریق واردات تامین میشود و با توجه به روند تولید خودرو، واردات بنزین مسیر پرشتاب صعودی را طی میکند. در حالیکه دشمن درصدد طراحی تحریمی همهجانبه و توقف یکباره حمل و نقل داخلی بود، مسئولان وقت با آگاهی از قصد دشمن، با بکار بستن تدابیری این حرکت و نقشه دشمن را خنثی کردند. آنها از یک سو نظام سهمیهبندی بنزین را در مدت کوتاهی عملیاتی کردند و از دیگر سو با بکارگیری ظرفیتهای خالی برخی پالایشگاهها و مجتمعهای پتروشیمی بر توان تولید داخلی افزودند، این امر تا آنجا موثر بود که دشمنان ما که تا چند روز قبل از این اقدامات، از تحریم وسیع و عدم فروش بنزین به ایران دم میزدند، مفتضح شده و در یک عقبنشینی آشکار از آمادگی خود برای فروش بنزین بدون قید و شرط سخن گفتند! اما اکنون مدتی است بحث جدی واردات بنزین و توقف روند تولید توسط مجتمعهای پتروشیمی در دستور کار قرار گرفته است! دلیل و بهانه اصلی برای این اقدام، تکیه به ادعای آلودگی هوای شهرهای بزرگ و بخصوص تهران بدلیل آلاینده بودن بنزینهای پتروشیمی است! و این در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند که بنزینهای وارداتی به مراتب آلایندهتر از بنزینهای تولید داخل و به ویژه بنزین پتروشیمیهاست و نباید به بهانه آلایندگی، بار دیگر کشور را با واردات بیرویه و گسترده بنزین، وابسته و نیازمند بیگانگان کرد. چندی پیش رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت کشور اعلام کرده بود: « در سالهای گذشته 3/5میلیون لیتر بنزین وارد کشور میشد که اخیرا با دستور وزیر نفت به 10 میلیون لیتر افزایش یافته است! این در حالیست که بنزینهای وارداتی فاقد استانداردهای جهانی است!» نکته نگرانکنندهای که موید این سخنان و اظهارات بسیاری از کارشناسان مبنی بر آلایندگی بنزین خارجی است، حتی آنالیز 4 محموله بنزین وارداتی در نیمه دوم سال 92 و مقایسه آن با 4 محموله تولیدی مجتمعهای پتروشیمی در اسفند 92 و فروردین 93 به صراحت از آلایندگی و پائینتر بودن کیفیت بنزین وارداتی حکایت داردف مسئولین عزیز وزیر نفت آقای زنگنه این عملکرد شما به غربی ها این اجازه رو میده که هروقت دلشان خواست با کمترین فشار دوباره تحریم کنند وشیر بنزین را به روی ما ببندند و دوم اینکه ما وابستگی بیشتری به غربی ها پیدا کرده و روند کندتری صنعت پتروشیمی ما پیدا می کند وسوم اینکه این عملکرد شما نه تنها کمکی به اقتصاد مقاومتی کشور نمی کند بلکه ضربه ی مهلکی به اقتصاد مقاومتی نیز می زند چون سرمایه ی داخل را با اینکه توانش را هم داریم بیرون سرمایه گذاری می کنید.العاقبة للمتقین